Hääbudjetti, Henkilökunta, Kehopositiivisuus, Morsian, Morsiuspuku, Wedding Garage

Ketä mukaan hääpukusovitukseen?

Morsiuspuvun ostaminen on ihanaa. Vaikka hääpäivään liittyy paljon toiveita ja odotuksia, valmistautuminen on silti mukava asia. Jos voit ottaa mukaan ihmisen tai ihmisiä, jotka tuntevat sinut ja rakastavat sinua, se kannattaa. Tärkeintä on, että he tietävät odotuksesi hääpäivästä, että he muistavat budjettisi ja että makutuomarisi tietävät sinun toiveesi, eivätkä yritä tehdä sinusta itsensä näköistä.

Wedding Garagen Silke ja Maija ovat antaneet laatulupauksen asiakaskohtaamisiin.

Hääpukumyyjän työ on unelmatyö, sen voimme kertoa. Saamme tavata ihania ihmisiä ja tehdä töitä kauniiden tavaroiden parissa. Saamme auttaa morsiamia valmistautumaan siihen päivään, jota kukaan ei tahdo unohtaa. Vaikka hääpäivä on vain yksi päivä avioliiton alkutaipaleella, hääkuvat ovat lähes ikuisia. Kun valitaan hääpukua, klassisen tyylin ymmärtäminen on yksi tapa saada hääpuku kestämään aikaa.

Klassisesta pukeutumisesta kirjoitamme lisää myöhemmin!

Joskus morsiamen ei ole mahdollista saada mukaansa ystävää tai perheenjäsentä tueksi, joskus heitä taas olisi tulossa jopa liikaa.  Liian monta makutuomaria voi vaikeuttaa tilannetta, sillä sovitukseen kuluu sitä enemmän aikaa mitä useamman pitää saada äänensä kuuluviin. Toisaalta taas ilman makutuomaria voi olla joskus vaikea luottaa omaan mielipiteeseensä, tai valitettavasti joskus jopa hääpuvuliikkeeseen. Eräs morsian kertoi, että hänelle oli selvinnyt vasta hääpäivänä, että hänelle myyty hääpuku ei ollutkaan takaa virheetön. Tämän morsiamen apuna olleet myyjät olivat kehuneet puvun näyttävän hyvältä takaa, mutta jättäneet kertomatta että koristenapituksen lenkit ovat venyneet ja että leikkaus ei ole oikein. Puvun edullinen hinta johtui huonosta laadusta. Suosittelemme  tutustumaan hääpukuliikkeen saamiin palautteisiin ja vaikka googlettamaan etukäteen millaisia kokemuksia ihmisillä on liikkeestä.

Meidän laatulupaukseemme kuuluu toimia morsiamen luottonaisen roolissa mikäli morsiamella ei ole sellaista mukana – luottonaisen määritteli eräs ystäväni kauan sitten näin: “Luottonainen on se, jonka tahdot mukaan bikiniostoksille, joka kertoo totuuden jos näytät possulta, mutta joka ei kuole kateuteen jos näytätkin upealta.” En usko että meillä on koskaan ollut possun näköistä ihmistä asiakkaana, mutta kerromme kyllä jos vaate ei imartele sovittajaa. Ja muistattehan, että on vaatteen vika jos se ei sovi ihmiselle, ei ihmisen vika jos vaate ei sovi hänelle.

 

Kun mietit ketä otat mukaan ostoksille, mieti kenen suusta kuulisit seuraavat lauseet: “Sinä olet kaunis. Sinä olet tärkeä.” Nämä voidaan lausua eri tavoilla ja eri sanoilla. Mitä nämä lauseet tarkoittavat?

Sinä olet kaunis. 

Tämä ihminen tuntee sinut ja arvostaa sinua sellaisena kuin olet. Hän tietää millaisessa asussa olet oma itsesi ja hyväksyy sinun tyylisi. Hän tietää sinun pelkosi ja kunnioittaa toiveitasi. Hän tietää milloin olet panostanut itseesi, milloin tarvitset poskipunaa. Vaikka hän sanoisi sinulle “laita lisää huulipunaa” hän ei sano samalla “sinun meikkisi on virheellinen” vaan sitä että huulipuna korostaisi sinun kauneuttasi.

Sinä olet tärkeä. 

Ota mukaan ihminen joka rakastaa sinua, kertoo sinulle mielipinteensä mutta ei loukkaa sinua sillä. Hän kuuntelee toiveitasi ja pitää huolta siitä, että me asiakaspalvelijat kuuntelemme sinua. Hän muistuttaa sinulle sinun hyvistä puolistasi jos epäröit, ja pitää sinua kädestä jos jännität. Hän on onnellinen kun sinä olet onnellinen. Hänen prioriteettinsä on auttaa sinua. Hän saa sinut nauramaan.

 

Mikä tärkeintä, muista tämä: kun tulet hääpukuostoksille, ole myös itse oma paras ystäväsi ja puhu itsellesi rakkaudella. Se on muuten periaate joka toimii muutenkin elämässä. Sinä olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. 

 

 

terv. Maija

 

Ps.  Jos sinulla on koskaan annettavana palautetta meille, otamme sitä mielellään vastaan. Hyvää tai huonoa, mutta varsinkin kehittämisen tarpeita, me tahdomme kuulla ajatuksesi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *