Hääpukuliikkeessä työssä oleminen on useimmiten maailman paras työ.
Asiakkaat ovat positiivisella mielellä liikenteessä, täynnä intoa ja suuria odotuksia. Saamme kunnian olla mukana ihmisen elämän tärkeimmän päivän järjestelyissä, se on etuoikeus ja ilo.

Kaikki mitä teemme liikkeessä, teemme asiakkaiden etua ajatellen. Avaan teille hieman sitä, miten olemme rakentaneet konseptimme. Puhutaan palvelumuotoilusta. Aloitetaan hääpuvuista!
Wedding Garagen alkuperäinen idea oli myydä käytettyjä hääpukuja. Nimi Garage juontaa juurensa siihen, että liiketila oli garage, autotalli. Amerikkalaisen elämän kokemusten vuoksi Maijalla oli mielessä myös “garage sale” joka tarkoittaa edullisempia löytöjä. Aluksi otimme myyntiin kaikki mitä saatoimme, jotta saimme valikoimaa. Pukujen ikäraja taisi olla kymmenen vuotta, jos joku niin kauas muistaa.
Alkutaipaleen jälkeen kävi selväksi, että asiakkaat toivovat hyvinkin tarkasti millaisia pukuja he tahtovat: parhaimmat puvut menevät aina heti kaupaksi (tosin tähän vaikuttaa tietysti myös puvun koko, morsianten vartaloiden samankaltaisuus ja kuun asento, tuulen suunta…) mutta osa puvuista tuntui jäävän rekkiin seisomaan erilaisuutensa vuoksi.
Aika opetti että erilaisemmatkin puvut tuntuvat olevan vain odottamassa “sitä oikeaa” sillä joskus liikkeeseen kävelee sisään ihminen, joka tahtoo juuri sen puvun, ja oikeammin vain ja ainoastaan sen puvun, jota kukaan muu ei tahdo edes sovittaa.
Oppitunti 1: erilaisuus on valttia, laaja valikoima on hyväksi.
Morsiamet alkoivat löytää liikkeeseen useammin ja mitä enemmän löytöjä tehtiin, sitä enemmän pukuja tarvittiin myyntiin. Kun valikoima kasvoi, morsiamet vertailivat pukujamme myös uusia pukuja myyviin liikkeisiin. Saimme kehuja siitä, että joukossa on muutamia ihanuuksia, vaikka kaikki eivät uusia olekaan.
Oppitunti 2: tarvitaan riittävän uusia pukuja.
Teemme yhteistyötä muutaman uusia hääpukuja myyvän liikkeen kanssa, ja saamme heiltä outlet-hääpukuja myyyntiin. Puvut ovat muutaman vuoden takaa, tosin parhaimmillaan edellistä vuotta, ja todella ajankohtaisia. Mitä enemmän asiakkaita alkoi tulla liikkeeseen, sitä laajemmaksi toiveet osoittautuivat. Valikoimaa oli jo kaikissa mahdollisissa kokoluokissa, mutta ei kaikkia malleja.
Oppitunti 3: kaikkia lajeja tarvitaan joka koossa
Liiketilan koko loppui kesken ja laajensimme Jyväskylän keskustaan, jonne hankimme lisää rekkitilaa metritolkulla. Pukuja kannettiin ovesta sisään siihen tahtiin että jouduimme kai kolmesti miettimään mikä on paras vaihtoehto esitellä kasvava valikoima pukuja liikkeessä. Ryhmittelimme puvut kokoluokittain, mutta päädyimme siirtymään tyyliluokittain tehtävään lajitteluun.
Oppitunti 4: kaikkia kokoja ei saa liikkeeseen käytettyinä tai outlet-pukuina
Osa asiakkaista haluaa ostaa vain ja ainoastaan tietynlaisen puvun ja jokaiselle meistä käy todellisuudessa vain yksi vaatekoko. Koska esimerkiksi laadukkaita, käytettyjä isokokoisia hääpukuja tulee liikkeeseen nuukasti, jouduimme tekemään päätöksen laadukkaiden isompien kokojen hankinnasta.
Edessä oli matka Lontooseen suurille sisäänostajien häämessuille. Valitsimme myyntiin luotettavan, tunnetun ja arvostetun merkin Eddy K:n suositusten perusteella. Kävimme tutustumassa yli 40 merkin valikoimiin – halusimme myös merkin jota ei myydä nyt Suomessa muualla.
Eddy K:lla on useita mallistoja, ja myymäläämme tulee pukuja kahdesta eri mallistosta sovitettavaksi. Isoimmille kokoluokille suunniteltu Curvy-mallisto on tietysti se, joka vastaa asiakkaiden tarpeisiin, mutta saamme myös trunk shown Jyväskylä Bridal Shown catwalkille ja liikkeeseemme sen jälkeen sovitettavaksi. Tässä vähän lisää tietoa siitä mitä tulee saataville – toivottavasti olette yhtä innoissamme kuin me!
Tässä muutama messuilla ihasteltu, sekä muita joita voi liikkeessä sovittaa ja tilata!

Kuvat ovat tässä takaapäin, sillä meille on tärkeää että morsian näyttää hyvältä jokaisesta kuvakulmasta. Monesti pukujen se kiinnostavin juttu on selkäpuolella, kuten vaikka laahus, napistus selässä, tai upea leikkaus. Messuilla tuli selväksi, että kansainvälinen häämuoti on nyt erittäin syvää pääntietä suosiva, ja varsinkin rintavammilla morsiamilla, joilla on tarvetta rintaliiveille, puhutaan aikamoisesta alusvaateongelmista ja häveliäisyydestä, kun etuosa olisi paljaana napaan asti. Mitä luulette, valitsimmeko peittävämpiä vai paljastavampia?





Nala, Eddy K.
Jokin aika sitten kyselimme Instagramissa mitä toivoisitte liikkeeseen: lyhyitä pukuja, boheemia, pitsisiä ja pitsisiä. Lyhyitä pukuja on valikoima jo nyt liikkeessä, mutta nämä uutuudet vastaavat varmasti 2020 morsianten toiveisiin. Muista laittaa kalenteriisi Jyväskylä Bridal Show 19.10.2019 – silloin näet Eddy K.n mallistoa sekä 5 muuta näytöstä keskellä kaupunkia!
Muista seurata Jyväskylä Bridal Fair sivuja sekä Instagramissa
https://www.instagram.com/jyvaskylabridalfair/
että Facebookissa
https://www.facebook.com/jyvaskylabridalfair/ ja osallistua tapahtumaan
https://www.facebook.com/events/463116554227653/ sillä aikaistettu sisäänpääsy tapahtumaan ja eturivin istumapaikat (VIP-liput) tulevat myyntiin jo kesällä.
Mitä mieltä olette, ollaanko kehitytty oikeaan suuntaan? Minulle henkilökohtaisesti on tärkeintä palvella asiakkaita ja vastata heidän toiveisiinsa. Laita vaikka palautetta ja kommentteja jutusta! Kerron sitten mitkä ovat seuraavat oppitunnit meille 🙂
rakkauvella, Maija
